At the Business Design Bootcamp from 5 to 7 October, you’ll learn how to use passion, flexibility, and speed of entrepreneurial processes for your own innovative project. The three-day seminar is being led by experts from UnternehmerTUM and the University of California, Berkeley.
The target group is employees in business development and innovation departments, intrapreneurs, managers of SMEs, and entrepreneurs who are looking to grow with the challenges of innovative projects.
Agenda
Curriculum Tag 1 – Ideen und Chancen erkennen
- Kundenbedürfnisse verstehen
- Ideen und Chancen entwickeln
- Nutzen und Wert erzeugen
Curriculum Tag 2 – Designing Business
- Geschäftsmodelle visualisieren
Curriculum Tag 3 – Innovationen umsetzen
- Hypothesen definieren, Experimente planen und Prototypen bauen
- Minimum Viable Product und KPI‘s einsetzen
- Customer Development Process
- Lean Innovation
Trainingsziele
Gesteigerte Fähigkeit, Geschäftschancen zu identifizieren und zu bewerten.
Verständnis und praktische Erfahrungen in der Anwendung des Business Design Ansatzes. Einblicke in „Lean“-Ansätze zur Produktentwicklung und deren Markteinführung.
Hier findet Ihr mehr Informationen zu der Veranstaltung